W grupie pracują:
* Małgorzata Wrzosek - Nauczycielka
*Teresa Sowa - Gwardiak - Nauczycielka
* Agnieszka Kutrzepa - Nauczyciel wspomagający
* Anna Wiecha - Żukowska - Obsługa
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD GRUPA IV „WIEWIÓRKI”
TEMATY:
- W baśniowej krainie
- Bohaterowie polskich legend
- Pomysły na deszczowe dni
- Nasze ulubione książki
- Wspieranie umiejętności koniecznych do osiągnięcia dojrzałości szkolnej
- Kształtowanie umiejętności analizy utworu literackiego.
- Rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą. liczenia.
- Wprowadzenie w świat pisma poznanie litery l, L drukowanej i pisanej.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozbudzanie zainteresowania poznawanymi literami.
- Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wyrazów.
- Rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych mierzenie, Ćwiczenie pojęcia tyle samo co, nauka stosowania poleceń: na lewo, na prawo, w przód, w tył, Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania.
- Rozwijanie umiejętności społecznych – współpraca z innymi dziećmi
- Wspólne świętowanie odzyskania niepodległości: planowanie i realizacja wspólnego przedsięwzięcia przez grupę.
- Przeżywanie pozytywnych emocji związanych ze Świętem Niepodległości.
- Budowanie postawy patriotyzmu.
- Poszerzanie wiedzy o legendarnych dziejach Polski. Budzenie zainteresowania najbliższą okolicą.
- Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej.
- Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
- Poszerzanie słownika czynnego i biernego, doświadczanie aktywnego słuchania.
- Wprowadzenie w świat pisma poznanie litery d, D drukowanej i pisanej.
- Wypowiadanie się na forum grupowym na określony temat. Uzasadnianie swoich wypowiedzi
- Poszerzenie wiedzy o urządzeniach technicznych i ich działaniu.
- Rozwijanie umiejętności obserwacji, badania, stawiania hipotez, formułowania wniosków.
- Ćwiczenie myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Ćwiczenia motoryki dużej i małej ćwiczenia gimnastyczne i grafomotoryczne).
- Kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- Kształtowanie poczucia szacunku dla książek.
- Wyrabianie u dzieci nawyku korzystania ze zbiorów biblioteki. Poznanie pracy bibliotekarza.
- Wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery u, U drukowanej i pisanej)
Plan i założenia miesięczne napisane na podstawie Przewodnika metodycznego „Świat w kolorach”