Przedszkole nr 177 w Warszawie

Przedszkole nr 177 "Bajkowe Przedszkole"
ul. Tarnowiecka 4
04-174 Warszawa

tel: (22) 612 58 19
 

Wiewióreczki

W grupie pracują:

* Małgorzata Wrzosek - Nauczycielka

*Teresa Sowa - Gwardiak - Nauczycielka

* Agnieszka Kutrzepa - Nauczyciel wspomagający

* Anna Wiecha - Żukowska - Obsługa

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA IV „WIEWIÓRKI”

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. BEZPIECZNIE NA DRODZE

2.NASZE ZWIERZAKI

3.JESIENNY LAS

4.PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

 

*kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania; rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej; wprowadzenie litery ,, A, a'';

,, M, m ''; ,, T, t ''; ,, E, e ''- podział wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek w izolacji oraz w wyrazach ; budowanie modelu wyrazów; kreślenie litery po śladzie; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych; rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej;

*doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na podany temat, wzbogacanie słownika czynnego dziecka ;

* słuchanie i rozumienie czytanego tekstu literackiego: rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi;

*podejmowanie próby tworzenia własnych opowiadań przez dzieci; nabywanie umiejętności współpracy w grupie;

*poznanie zawodów: policjant, lekarz, strażak- zdobywanie wiedzy nt ich pracy; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;

*poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego- bezpieczny przedszkolak; utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania; numerów alarmowych;

*utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków ruchu drogowego;

*poszerzenie wiedzy nt opieki nad zwierzętami, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności;

*ćwiczenie rozumienia pojęcia liczby-przeliczanie elementów w zbiorze; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

*rozwijanie umiejętności matematycznych- porównywanie, szacowanie, klasyfikowanie, liczenie, łączenie w zbiory przedmiotów wg cech ilościowych i jakościowych;

*wprowadzenie cyfry ,, 2, 3 '', kreślenie po śladzie i samodzielnie; utrwalanie znajomości określania kierunków oraz stron ,,lewa- prawa''; utrwalenie orientacji w przestrzeni, używanie pojęć: na, pod, za, obok, nad, przed;

* utrwalenie znajomości i rozpoznawanie podstawowych figur grometrycznych;

*rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej i dużej; wyobraźni twórczej poprzez tworzenie różnych prac plastyczno- konstrukcyjnych;

*doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie, zjawisk atmosferycznych;

*poszerzanie wiedzy nt ptaków odlatujących do ciepłych krajów;

*rozwijanie umiejętności określania emocji, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności wypowiadanie się nt związany z uczuciami;

*rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczych; poznanie narzędzi i sposobu pomiaru temperatury;

*aktywizowanie twórczego myślenia oraz kształtowanie wrażliwości dziecka poprzez kontakt ze sztuką, zabawy teatralno- dramowe;

*doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, kształtowanie poczucia rytmu i słuchu poprzez zajęcia rytmiczno- muzyczne;

*kształtowanie nawyków używania zwrotów grzecznościowych; wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w grupie;

* kształtowanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych;

* dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;

 

 

Plan pracy został napisany w oparciu o przewodnik pt:.. Świat w kolorach'' 6 latek wyd. KLETT

Opracowała Małgorzata Wrzosek, Teresa Sowa - Gwardiak

zabki
motylk_orangei
krasnale
Wiewióreczki
pszczolki
Jeżyki 5
misie
Sówki

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.