W grupie pracują:
* Małgorzata Wrzosek - Nauczycielka
*Teresa Sowa - Gwardiak - Nauczycielka
* Agnieszka Kutrzepa - Nauczyciel wspomagający
* Anna Wiecha - Żukowska - Obsługa
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA IV „WIEWIÓRKI”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. BEZPIECZNIE NA DRODZE
2.NASZE ZWIERZAKI
3.JESIENNY LAS
4.PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
*kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania; rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej; wprowadzenie litery ,, A, a'';
,, M, m ''; ,, T, t ''; ,, E, e ''- podział wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek w izolacji oraz w wyrazach ; budowanie modelu wyrazów; kreślenie litery po śladzie; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych; rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej;
*doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na podany temat, wzbogacanie słownika czynnego dziecka ;
* słuchanie i rozumienie czytanego tekstu literackiego: rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi;
*podejmowanie próby tworzenia własnych opowiadań przez dzieci; nabywanie umiejętności współpracy w grupie;
*poznanie zawodów: policjant, lekarz, strażak- zdobywanie wiedzy nt ich pracy; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
*poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego- bezpieczny przedszkolak; utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania; numerów alarmowych;
*utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków ruchu drogowego;
*poszerzenie wiedzy nt opieki nad zwierzętami, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności;
*ćwiczenie rozumienia pojęcia liczby-przeliczanie elementów w zbiorze; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
*rozwijanie umiejętności matematycznych- porównywanie, szacowanie, klasyfikowanie, liczenie, łączenie w zbiory przedmiotów wg cech ilościowych i jakościowych;
*wprowadzenie cyfry ,, 2, 3 '', kreślenie po śladzie i samodzielnie; utrwalanie znajomości określania kierunków oraz stron ,,lewa- prawa''; utrwalenie orientacji w przestrzeni, używanie pojęć: na, pod, za, obok, nad, przed;
* utrwalenie znajomości i rozpoznawanie podstawowych figur grometrycznych;
*rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej i dużej; wyobraźni twórczej poprzez tworzenie różnych prac plastyczno- konstrukcyjnych;
*doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie, zjawisk atmosferycznych;
*poszerzanie wiedzy nt ptaków odlatujących do ciepłych krajów;
*rozwijanie umiejętności określania emocji, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności wypowiadanie się nt związany z uczuciami;
*rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczych; poznanie narzędzi i sposobu pomiaru temperatury;
*aktywizowanie twórczego myślenia oraz kształtowanie wrażliwości dziecka poprzez kontakt ze sztuką, zabawy teatralno- dramowe;
*doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, kształtowanie poczucia rytmu i słuchu poprzez zajęcia rytmiczno- muzyczne;
*kształtowanie nawyków używania zwrotów grzecznościowych; wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w grupie;
* kształtowanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych;
* dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;
Plan pracy został napisany w oparciu o przewodnik pt:.. Świat w kolorach'' 6 latek wyd. KLETT
Opracowała Małgorzata Wrzosek, Teresa Sowa - Gwardiak