W grupie pracują:
* Katarzyna Syska - Nauczycielka
* Beata Zielińska - Obsługa
Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ gr. "Jeżyki"
1. Kto Ty jesteś? (wprowadzenie litery F)
2. Jak powstaje książka (wprowadzenie liczby 9)
3. Na łące (wprowadzenie litery Ł i cyfry 0)
4. Mama i Tata
5. Moje zwierzątko (wprowadzenie litery Z i liczby 10)
Planowane imprezy i uroczystości:
- 02.05.- Święto Flagi.
- 06.05.- 31.05.- Rowerowy maj.
- 11.05. Dzień Tańca w ogrodzie przedszkolnym.
- 18.05. Festyn rodzinny -zabawy animacyjne w ogrodzie przedszkolnym, konkursy, poczęstunek .
- 20.05.- Dzień Pszczoły.
- 21.05. – Uroczyste spotkanie z okazji Dnia Rodziny.
- Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
- Nabywanie większej świadomości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.
- Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.
- Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek f, ł, z.
- Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek.
- Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki.
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
- Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
- Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.
- Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
- Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
- Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.
- Kształtowanie orientacji na kartce.
- Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
- Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
- Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
- Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
- Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
- Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.
- Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.
- Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).
- Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
- Zapoznanie z pracą weterynarza.