Przedszkole nr 177 w Warszawie

Przedszkole nr 177 "Bajkowe Przedszkole"
ul. Tarnowiecka 4
04-174 Warszawa

tel: (22) 612 58 19
 

Myszki

 

W grupie pracują:

* Malwina Nadolska - Nauczycielka

* Edyta Adamkiewicz - Nauczycielka

* Anna Wiecha- Żukowska - Obsługa

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc MAJ 2024

 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

· rozwijanie sprawności całego ciała

· wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

· nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);

· rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców),

· rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami, z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny,

· rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.

· zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;

· pełnienie dyżurów np. przy nakrywaniu do posiłków;

· wiązanie obuwia.

· uczestniczenie w zabawach: rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;

· improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;

· przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

· rozumienie znaczenia higieny osobistej,

· odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka).

 

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:

· wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,

· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,

· zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,

· dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji,

· szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym,

· podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu,

· szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach,

 

III Społeczny obszar rozwoju dziecka:

· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,

· współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności,

· przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,

· pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,

· dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej,

· szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,

· współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,

· odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań,

· samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie,

· wykorzystywanie codziennych sytuacji do nabywania umiejętności samooceny,

· szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach,

· pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności,

· pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego,

· unikanie wzajemnego wyszydzania i szykanowania,

 

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

· podejmowanie działań i opisywanie, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych,

· stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;

· słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;

· wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

· wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;

· wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

· tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;

· sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;

· formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;

· formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;

· wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;

· wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;

· próby samodzielnego czytania;

· czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej;

· liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.

· odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;

· nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;

· nazywanie najważniejszych rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr – oraz większych miast Polski;

· poznawanie ważniejszych wydarzeń z życia Polski;

· interesowanie się aktualnymi wydarzeniami w naszym kraju;

· poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, oraz ważniejszych pomników polskiej

· historii, np. Zamku Królewskiego w Warszawie;

· wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie Polski;

· poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i obecnie;

· zwracanie uwagi na materiały, jakie wykorzystywano w budownictwie dawniej, a jakie wykorzystuje się obecnie;

· wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;

· wyjaśnienie, jakie znaczenie dla Polski ma przynależność do Unii Europejskiej;

· układanie reklam, wykonywanie albumów o swojej miejscowości, swoim regionie;

· wskazywanie na mapie Europy wybranych państw należących do Unii Europejskiej;

· poznawanie charakterystycznych zwyczajów, tradycji, baśni wybranych państw należących do Unii Europejskiej;

· poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa; wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz; zabawy z globusem, np. podróżujemy palcem po świecie;

· poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;

· poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek, ich pożyteczności dla przyrody i ludzi;

· obserwowanie roślin, zwierząt, np. owadów, płazów, przy użyciu lupy;

· obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);

· poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer;

· nazywanie dorosłych i młodych zwierząt;

· poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi;

· poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;

· nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;

· wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;

· podawanie przybliżonych dat (np. koniec grudnia, wczesna wiosna) wybranych świąt (np. Dzień Matki);

· samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;

· opracowywanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;

· poznawanie różnych technik plastycznych, np.: batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;

· poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego;

· inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;

· uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;

· rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;

· klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;

· rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;

 

Szczegółowy plan pracy dydaktyczno- wychowawczy znajduje się w przewodniku metodycznym cz. 5 (autor Wiesława Żaba- Żabińska i Jolanta Bieniek).

Walentynki

20230214_100752
20230214_100750
20230214_100758
20230214_110948
20230214_114232
20230214_100708
20230214_100711
20230214_100720
20230214_100730
20230214_100738
krasnale
pszczolki
Wiewióreczki
Myszki
zabki
Jeżyki 5
misie
Sówki

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.