Zima – materiały logopedyczne na zdalne zajęcia
ZAPRASZAMY NA STRONĘ INTERAKTYWNĄ
LOGOMIAUPEDIA, czyli logopedia z pazurem: Zima – materiały logopedyczne na zdalne zajęcia
KRYSZTAŁY
CZYLI LODOWE SOPLE
Do przygotowania kryształów będziecie potrzebować: soli, wody, kubeczków jednorazowych, łyżeczek, sznurka i patyczka. Samo przygotowanie jest proste. Zadaniem dzieci jest przygotowanie w kubeczku nasyconego roztworu soli. Zatem wlewamy do połowy kubeczka wody i za pomocą łyżeczki wsypujemy sól i mieszamy do momentu kiedy sól przestanie się rozpuszczać. Następnie do patyczka przywiązujemy jeden koniec sznureczka, a drugi zanurzamy w wodzie. Patyczek kładziemy na kubeczku, który należy odłożyć w ciepłe miejsce i czekać. Po kliku dniach zauważymy, że woda odparowała, a na sznurku i na spodzie kubeczka osadziły się kryształy.
Dodatkowo przygotowałam kartę obserwacji, którą możecie wdrukować dla każdego dziecka. Poniżej znajdziecie plik do pobrania oraz krótki opis karty.
KARTA OBSERWACJI |
|
Przygotowana przeze mnie karta obserwacji składa się z dwóch część. W pierwszej zadaniem dzieci jest opisać, oczywiście w sposób graficzny jak przeprowadzili doświadczenie. W pierwszym okienku ich zadaniem jest mniej/więcej znaczyć poziom wody jaki jest w pojemniku. W drugim okienku przedszkolaki muszą pokolorować tyle łyżek z solą, ile wsypali do pojemnika z wodą. Zostały jeszcze dwa okienka, tu z pomocą przechodzi nauczyciel. Najlepiej jak wydrukujecie na małych karteczkach datę oraz nazwę dnia tygodnia, w którym wykonujecie to doświadczenie, a dzieci wkleją sobie w odpowiednie ramki.
Druga część stanowi już kartę obserwacji. Zadaniem dzieci jest w poszczególnych dniach zaznaczać jak zmienia się poziom wody oraz czy pojawiają się kryształy – w tych miejscach wystarczy jak będą wpisywać „×” brak kryształów lub „√” co oznacza pojawienie się kryształów.