W grupie pracują:
* Małgorzata Wrzosek - Nauczycielka
*Teresa Sowa - Gwardiak - Nauczycielka
* Agnieszka Kutrzepa - Nauczyciel wspomagający
* Monika Aleksandrowska - Obsługa
Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej i dydaktycznej MAJ 2024 grupa Wiewióreczki
TEMATY:
- MIESZKAM W POLSCE
- NA WSI
- ŚWIĘTO MAMY I TATY
- W ZOO
- Poszerzenie wiadomości o Polsce.
- Kształtowanie poczucia narodowej.
- Nazywanie, wskazywanie i zaznaczanie symboli narodowych i budowli w Polsce.
- Budzenie miłości i szacunku do własnej ojczyzny.
- Burza mózgów „Zwierzęta mieszkające na wsi”.
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt gospodarskich.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi i ich potomstwa.
- Poznanie produktów które nam dają zwierzęta gospodarskie i co możemy zrobić z tych produktów.
- Uświadamianie dzieciom roli rodziców w ich życiu.
- Kształtowanie szacunku do rodziców.
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
- Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących w ZOO.
- Poznanie ciekawostek z życia dzikich zwierząt.
- Poszerzanie wiadomości dotyczących sposobu ochrony zwierząt dzikich i ginących gatunków zwierząt.
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery K, R.
- Poznanie obrazu graficznego liczby 9,0.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego, ustalenie kolejności zdarzeń, opowiadanie historyjki.
- Aktywizowanie myślenia dzieci poprzez analizowanie treści zagadek i podawanie ich rozwiązań.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez analizą głoskową.
- Doskonalenie umiejętności skupienia uwagi.
- Rozwijanie aktywności ruchowej.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności grafomotorycznej.
- Doskonalenie sprawności ręki.
- Ćwiczenie motoryki małej poprzez wycinanie, lepienie z plasteliny, masy solnej, doskonalenie zwinności i zręczności.
- Doskonalenie umiejętności liczenia, przeliczanie w przedziale dostępnym dla danego dziecka.
- Przeliczanie i tworzenie dwóch równolicznych zbiorów.
- Zabawy matematyczne – przeliczanie, układanie od najkrótszego do najdłuższego.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad wspólnej zabawy.
- Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania podczas wykonywania zadań w zespole.
- Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Zaspakajanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie w grupie.
- Kształtowanie u dziecka wiary w siebie i własne możliwości
Plan i załażenia miesięczne napisane na podstawie Przewodnika metodycznego „Nowa Trampolina” Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z o.o.