Przedszkole nr 177 w Warszawie

Przedszkole nr 177 "Bajkowe Przedszkole"
ul. Tarnowiecka 4
04-174 Warszawa

tel: (22) 612 58 19
 

Myszki

 

W grupie pracują:

* Malwina Nadolska - Nauczycielka

* Edyta Adamkiewicz - Nauczycielka

* Anna Wiecha- Żukowska - Obsługa

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc KWIECIEŃ 2024

 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

· zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;

· samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;

· pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;

· porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;

· dbanie o porządek na półkach indywidualnych;

· przestrzeganie zasad właściwego zachowywania się podczas spożywania posiłków;

· aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu;

· przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem;

· przebywanie w dobrze wywietrzonych, oświetlonych i odpowiednio ocieplonych pomieszczeniach;

· naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała lub samych rąk sposobów poruszania się zwierząt itp.;

· uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;

· improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;

· wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków.

· wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

· nazywanie części ciała;

· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;

 

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:

· dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;

· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;

· cieszenie się z sukcesów drugiej osoby;

· szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;

· wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;

· godzenie się z porażką i radość z sukcesów kolegów/ koleżanek;

· szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;

· podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu;

· szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.

 

III Społeczny obszar rozwoju dziecka:

· określanie tego, co dziecko robi dobrze;

· podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;

· dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawieniu się nowego dziecka;

· kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy;

· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;

· współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;

· odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;

· przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;

 

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

· aktywne słuchanie rozmówcy;

· swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, w kontaktach grupowych;

· wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;

· odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;

· słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;

· wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

· wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

· rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;

· obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;

· tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;

· wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków);

· słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;

· uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;

· estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce;

· reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;

· uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;

· uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;

· uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

· nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;

· rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych (np. wycieranie gumką wyrazu

napisanego ołówkiem na kartce) i zmian nieodwracalnych (np. rozbicie kubka) oraz cyklicznych (np. pory roku);

· mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;

· słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia;

· odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;

· łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np.: barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych;

· klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy;

· oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;

Szczegółowy plan pracy dydaktyczno- wychowawczy znajduje się w przewodniku metodycznym cz. 2 (autor Wiesława Żaba- Żabińska i Jolanta Bieniek).

 

Sporządziła:

Malwina Nadolska

Edyta Adamkiewicz

Walentynki

20230214_100752
20230214_100750
20230214_100758
20230214_110948
20230214_114232
20230214_100708
20230214_100711
20230214_100720
20230214_100730
20230214_100738
krasnale
pszczolki
Wiewióreczki
Myszki
zabki
Jeżyki 5
misie
Sówki

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.